سجاد علی پور؛ کیوان شعبانی مقدم؛ اسماعیل شریفیان؛ محمد نیکروان
چکیده
هدف از این پژوهش طراحی مدل پیامدهای خصوصیسازی رسانههای ورزشی است. این پژوهش کاربردی است و دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد (روش گلیزری) بهعنوان روش پژوهش استفادهشده است. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق ساختاریافته و باز با 19 نفر از اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در خصوصیسازی ...
بیشتر
هدف از این پژوهش طراحی مدل پیامدهای خصوصیسازی رسانههای ورزشی است. این پژوهش کاربردی است و دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد (روش گلیزری) بهعنوان روش پژوهش استفادهشده است. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق ساختاریافته و باز با 19 نفر از اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در خصوصیسازی و رسانههای ورزشی، مدیران رسانههای ورزشی مکتوب، شنیداری و دیداری است. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص موردبررسی قرار گرفت و تأیید شد. پایایی نیز با استفاده از روش مطالعهی حسابرسی فرایند نتایج 9/89% به دست آمد. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با نرمافزار MaxQDA استفادهشده است. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که 28 کد مفهومی، شش مقوله اصلی و دو کد محوری، از مهمترین پیامدهای خصوصیسازی رسانههای ورزشی میباشد. با توجه به تأثیر مدل پیامدهای خصوصیسازی رسانههای ورزشی در توسعه و بهبود وضعیت ورزش کشور، توصیه میشود که از نتایج پژوهش حاضر بهمنظور تدوین الگوی پیامدهای خصوصیسازی رسانههای ورزشی استفاده شود.
البرز حاجی پور؛ کیوان شعبانی مقدم؛ محمد سجادیان؛ لنا مطلبی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل پیشنیازها و اثرات کمکداور ویدئویی در توسعه فوتبال حرفهای بود. این کار با انجام پژوهش کیفی از نوع گرانددتئوری که شیوه آن اکتشافی است، انجام شد. در این تحقیق از طریق بررسی ادبیات و مصاحبه اکتشافی نسبت به ارائه مدل، از روش برخاسته از دادهها و به شیوه تحلیل تم تجزیهوتحلیل قرار گرفت. برای انجام مصاحبة ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل پیشنیازها و اثرات کمکداور ویدئویی در توسعه فوتبال حرفهای بود. این کار با انجام پژوهش کیفی از نوع گرانددتئوری که شیوه آن اکتشافی است، انجام شد. در این تحقیق از طریق بررسی ادبیات و مصاحبه اکتشافی نسبت به ارائه مدل، از روش برخاسته از دادهها و به شیوه تحلیل تم تجزیهوتحلیل قرار گرفت. برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش را خبرگان و اساتید حوزه مدیریت ورزشی که این افراد حداقل یک پژوهش (مقاله پژوهشی، سخنرانی، طرح پژوهشی، تألیف و ترجمه کتاب) در حوزه موضوع پژوهش به چاپ رسانده بودند. همچنین داوران فوتبال و مدیران فدراسیون فوتبال ایران بودند. بهمنظور شناسایی این افراد، از روش نمونهگیری هدفمند استفاده گردید. این نمونهگیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و درنهایت تعداد 18 نفر (10 استاد و 8 داور و مدیر) بهعنوان نمونه مشخص گردیدند. درنهایت مقوله-ها در قالب 12 مقوله و 48 کد مفهومی مشخص شد و در دل ابعاد ۶ گانه مدل پارادایمی جای گرفتند. عواملی همچون عوامل نگرشی، مدیریتی و رسانه بر استفاده از کمکداور ویدئویی در توسعه فوتبال حرفهای ایران، تأثیرگذار است؛ که بدین منظور راهبردهایی پیشنهادشده است و این راهبردها متأثر از شرایط زمینهای (زیرساختها و فرهنگی) و همچنین متأثر از شرایط مداخلهگر (انسانی، تجهیزاتی، قانونی و اقتصادی) است. پیادهسازی راهبردهای پیشنهادشده، منجر به پیامدهای مثبتی و منفی میگردد.